واریس یک بیماری شایع در بین مردان و زنان است که رگ های بدن را به خصوص پاها را درگیر می کند. روما کلینیک مطلب امروز خود را به اسکلروتراپی واریس جهت زیبایی پاها اختصاص داده است. با ما همراه باشید!

در ابتدا توضیح میدهیم که اصلا واریس چیست؟ علل ایجاد بیماری واریس چیست؟ اسکلروتراپی واریس چیست؟

یکی شایع ترین بیماری های مربوط به عروق در مردان و زنان، بیماری واریس است.

هنگامی که سیاهرگ های سطحی و یا عمقی پوست متورم می شوند علائم بیماری واریس ظاهر می شود. این بیماری می تواند همه سیاهرگ های بدن را درگیر کند و آنها نیز قابلیت واریسی شدن را دارند.

اسکلروتراپی واریس

رگ های واریسی را میتوان در دست، کمر و.. مشاهده کرد ولی در قسمت پایین تنه به خصوص پاها نیز شایع تر است.

بیماری واریس در افراد باعث ایجاد درد و یا عوارض دیگر مانند خستگی ، سنگینی و سوزش می شود. این امر روال عادی زندگی فرد را برهم میزند و در کارها و فعالیت روزمره اختلال ایجاد میکند.

اگر به خوبی و به موقع از رگ های واریسی مراقبت نشود ممکن است مشکلات جدی تری را به وجود می آورد و در عملکرد رگ های خونی دیگر اختلال ایجاد می کند.

مرتبط بخوانید : درمان واریس با لیزر + عکس

اسکلروتراپی واریس چیست؟

اسکلروتراپی واریس یک روش درمانی بسیار مفید و موثر به جهت بهبود وضعیت رگ های عنکبوتی واریسی و درمان آنها می باشد.

ساز و کار این روش درمانی به گونه ای است که به کمک سرنگ دارو را به رگ ها تزریق می شود. این محلول رگ های واریسی پر پیچ و خم را درمان می کند.

پزشک متخصص دارو را به عروق خونی و یا لنفاوی تزریق می کند به همین ترتیب به مرور زمان رگ ها کوچکتر میشوند.

عمل اسکلروتراپی واریس یک عمل سرپایی به شمار می آید و بسیار ساده و بدون دردسر به زیبایی پاها کمک می کند. عمل اسکلروتراپی نسبت به دیگر عمل های تهاجمی درمان واریس کم هزینه تر می باشد.

اسکلروتراپی واریس

آیا عمل اسکلروتراپی درد دارد؟

تحمل درد عمل اسکلروتراپی نسبی می باشد. برخی از افراد به راحتی این درد را تحمل می کنند و نیازی به بی حسی ندارند ولی در صورتی که آستانه درد شخص پایین باشد می توان از بی حسی موضعی استفاده کید.

بعد از انجام عمل  به سرعت رگ بانداژ می شود همین امر باعث می شود که کبودی و دیگر عوارض ناشی از عمل به حداقل برسند.

راه های پیشگیری از واریس

•  ورزش کنید: ورزش کردن به حرکت خون در رگها کمک می کند و تا حدودی از بروز واریس جلوگیری میکند. چنانچه مشکل واریس دارید باز هم ورزش کردن روند پیشرفت آن را کند میکند و درد ناشی واریس را کم تر میکند.
  • مدت طولانی سر پا نایستید: هنگامی که به مدت طولانی سرپا باشید خون زیادی در پاها تجمع می یابد و این موضوع باعث بروز بیماری واریس می شود.
  • وزن خود را کاهش دهید: در افرادی که مشکل اضافه وزن دارند به خصوص در خانم ها، افراد میانسال و زنان باردار احتمال ابتلا به بیماری واریس بسیار بالا است.
  • لباس های تنگ نپوشید: لباس های تنگ به رگ ها و عضلات فشار می آورد و احتمال ابتلا به بیماری واریس را افزایش میدهد.
  • بعد از ایستادن هاو فعالیت های طولانی مدت برای مدتی پاهای خود را بالاتر از سطح بدن خود قرار دهید.
  • در صورتی استادن بدن حرکت و یا نشستن طولانی به طور مداوم عضلات پای خود را منقبض کنید تا جریان خون در آن ایجاد شود.

مرتبط بخوانید : پلاسماجت بینی + مشاوره رایگان + عکس و نمونه کار حرفه ای

در روما کلینیک درمان رگ های واریسی به کمک روش اسکلروتراپی توسط تیم حرفه ای و تجهیزات مدرن و بهداشتی انجام می شود.

درمان رگ های واریسی به کمک اسکلروتراپی ممکن است ۲ الی ۳ جلسه به طول بیانجامد زیرا سرعت جوابدهی عمل به سایز رگ ها بستگی دارد.

هر جلسه عمل اسکلروتراپی واریس حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. بعد از اتمام عمل، فرد بیمار باید از جوراب های مخصوص به توصیه پزشک استفاده کند.

از آنجایی که خانم ها به زیبایی اندام خود اهمیت بیشتری میدهند بروز علائم واریسی بر روی پاها اعتماد به نفس آنها را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

درمان واریس به کمک روش اسکلروتراپی نه تنها به سادگی و با سرعت بالا فرد را به نتیجه دلخواه می رساند بلکه عوارضی مانند جراحی های تهاجمی بر روی بدن باقی نمی گذارد. و این موضوع برای خانم ها بسیار حائز اهمیت است.

جالب است بدانید که این عمل دوران نقاهت ندارد به گونه این پس از درمان فرد می تواند تا حدودی به کارهای روزمره خود رسیدگی کند ولی توصیه میشود که فرد بعد از انجام عمل به مدت یک یا دو روز استراحت کند.

به این نکته توجه داشته باشید که به مدت دو هفته پس از عمل اسکلروتراپی واریس نباید پاها را در معرض نور خورشید قرار دهید و تا مدتی که پزشک معالج میگوید از جوراب مخصوص استفاده کنید.

اسکلروتراپی واریس

چه زمانی نباید از عمل اسکلروتراپی واریس استفاده کرد؟

• خانم های باردار و شیرده باید از انجام این عمل خودداری کنند.
  • چنانچه به مواد شیمیایی و یا دارو مخصوص اسکلروتراپی حساسیت دارید از انجام عمل خودداری کنید. قبل از انجام عمل باید تمام موارد را با پزشک معالج خود در میان بگذارید.
  • چنانچه در رگ‌های زیرین پا لخته‌ی خون یا التهاب وجود داشته باشد باید از انجام عمل پرهیز کنید.

مرتبط بخوانید : لیزر خال و زگیل : یک روش واقعا کاربردی برای زیبایی + عکس

عوارض بعد از عمل چیست؟

• پس از درمان رگ های واریسی ممکن است شما به مدت ۲ تا ۴ هفته در موضعی که عمل انجام شده احساس ناراحتی کنید.
  • کبودی های خفیف و برآمدگی‌هایی که در محل عمل به وجود می آید امکان دارد که تا چند هفته بعد از عمل ادامه داشته باشد.
  • نتیجه نهایی و دلخواد افراد ممکن است چند ماه پس از عمل اسکلروتراپی حاصل شود و این بستگی به تعداد جلسات و سایز رگ ها دارد. ولی این اطمینان به افراد داده میشود که به نتیجه دلخواه خود خواهند رسید.

در صورتی که نیاز به مشاوره تخصصی در خصوص زیبایی، عمل جراحی زیبایی و عمل اسکلروتراپی واریس دارید، می توانید با کلینیک زیبایی روما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره تخصصی رایگان ما بهره مند شوید. شماره های تماس برای مشاوره رایگان :  ۰۲۱۲۲۲۳۱۴۳۷ _ ۰۹۲۱۵۴۷۲۶۲۹