ابدومینوپلاستی چیست و چه مزایا و معایبی را دارد؟

ابدومینوپلاستی چیست؟

افتادگی پوست ناحیه شکمی یکی از مواردی است که می‌تواند زیبایی بدن را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و موجب کاهش اعتماد به نفس بانوان و آقایان شود. ابدومینوپلاستی یکی از پروسه‌های جراحی رایج برای برطرف کردن این مشکل است و از نظر بازده و کارایی در سطح بسیار مناسب و خوبی در مقایسه با سایر فرایند‌های زیبایی قرار دارد. این جراحی جزو فرایند‌های تهاجمی محسوب می‌شود و درصد موفقیت آن به میزان فراوانی به میزان مهارت پزشک متخصص وابسته است و به همین علت، باید توسط متخصصان ماهر و باتجربه انجام شود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این جراحی زیبایی در ادامه با ما همراه باشید.

ابدومینوپلاستی بهترین روش درمانی برای از بین بردن افتادگی پوست ناحیه‌ی شکمی است

جراحی ابدومینوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

همان‌گونه که قبلاً به آن اشاره شد، ابدومینوپلاستی جزو فرایند‌های زیبایی تهاجمی دسته بندی می‌شود و این پروسه تحت بیهوشی عمومی صورت می‌گیرد. در این جراحی، متخصص زیبایی برش‌هایی را در ناحیه‌ی مورد نظر ایجاد می‌کند و قسمتی از بافت‌‌های چربی ناحیه‌ی شکمی را به همراه پوست‌ اضافه برداشت می‌کند و در برخی از موارد، موقعیت تعدادی از ماهیچه‌های شکمی را با استفاده از بخیه تغییر می‌دهد و در نهایت نیز برش‌های ایجاد شده را با کمک بخیه ترمیم می‌کند و لوله‌‌ی موقتی را برای خارج کردن آب میان بافتی از زیر پوست در این ناحیه قرار می‌دهد. زمان مورد نیاز برای انجام این جراحی در حدود ۳ تا ۶ ساعت می‌باشد و این پروسه جزو فرایند‌های زیبایی سنگین محسوب می‌شود ولی با کمک این جراحی می‌توان افتادگی پوست و مشکلات دیگری همچون تجمع چربی در زیر پوست را بطور کامل برطرف کرد و آناتومی و زیبایی ناحیه‌ی شکمی را دگرگون نمود.

لاغری شدید و زایمان‌های مکرر می‌تواند موجب افتادگی پوست شکم شود

دلایل افتادگی پوست و کاربرد‌های ابدومینوپلاستی در برطرف کردن این مشکل:

دلایل مختلفی وجود دارند که می‌توانند باعث افتادگی پوست شکم و یا تجمع چربی‌ در زیر پوست نواحی شکمی شوند و زیبایی بدن را دستخوش تغییراتی نامطلوب نمایند. از جمله مهم‌ترین مواردی که می‌توانند باعث افتادگی پوست شوند می‌توان به موارد گوناگونی همچون: زایمان‌های متعدد، کاهش وزن به صورت ناگهانی، پیری و افزایش سن و … اشاره کرد و علت اصلی این پدیده ضعیف شدن اتصال میان پوست و بافت همبند است و این مسئله می‌‌تواند موجب ضعیف شدن و یا شل شدن ماهیچه‌های موجود در ناحیه‌ی شکمی شود و زیبایی و طراوت بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

پوست کدام نواحی شکمی قابلیت ترمیم با کمک ابدومینوپلاستی را دارند؟

ابدومینوپلاستی که با عبارت‌هایی همچون پیکر تراشی ناحیه‌ی شکمی نیز در میان زیباجویان و متخصصان شناخته می‌شود می‌تواند افتادگی پوست قسمت‌های مختلف این ناحیه همچون: ناحیه‌ی زیر معده، پهلو‌ها و نواحی پایین‌تر از ناف را برطرف کند و موجب زیبا‌تر شدن و تغییر آناتومی این قسمت‌ها شود.

ابدومینوپلاستی دارای مزایای بسیاری برای زیباجویان می‌باشد

ابدومینوپلاستی چه مزایایی را دارد؟

بازده مناسب و اثر بخشی بالا:

این جراحی به عنوان روش قطعی برای درمان افتادگی پوست ناحیه‌ی شکمی شناخته می‌شود و می‌تواند تاثیر بسیار زیادی را بر روی ظاهر و زیبایی این ناحیه بگذارد. لازم به ذکر است که روش‌های دیگری نیز برای درمان افتادگی پوست وجود دارند ولی این روش‌ها از بازده بسیار کم‌تری در مقایسه با روش جراحی برخوردار هستند و زیباجویان باید مدت زمان بسیار زیادی را به استفاده از این روش‌ها برای درمان افتادگی پوست اختصاص و در موارد بسیاری نیز مشاهده شده است که نتایج بدست آمده کیفیت لازم برای کسب رضایت زیباجویان را نداشته است.

مناسب بودن ماندگاری نتایج:

جالب است بدانید که نتایج حاصل از ابدومینوپلاستی از پایداری بسیار مناسبی برخوردار هستند و در صورتی که زیباجویان شرایط فیزیکی و وزن خود را در شرایط ایده‌آل حفظ نمایند امکان ضعیف شدن نتایج این روش وجود ندارد. همچنین، لازم به ذکر است که این فرایند زیبایی موجب تقویت ماهیچه‌های شکمی نیز می‌شود و به همین دلیل است که احتمال بروز مشکلاتی همچون افتادگی مجدد پوست پس از جراحی بسیار پایین است.

صرفه جویی در زمان و هزینه‌های زیباجویان:

ورزش کردن و استفاده از داروهای لاغری برای برطرف کردن افتادگی پوست ‌ضمن هدر دادن زمان ارزشمند شما، هزینه‌های زیادی را نیز به شما تحمیل خواهد کرد و این مسئله موجب شده است تا جراحی ناحیه‌ی شکمی به عنوان قطعی‌ترین و موثر‌ترین روش برای درمان افتادگی پوست در این نواحی شناخته شود و افراد بسیاری این تکنیک را به استفاده از داروهای لاغری و چربی سوز‌ها ترجیح دهند.

نتایج این جراحی برای مدتی طولانی ماندگار هستند

معایب و عوارض جانبی ابدومینوپلاستی:

خونریزی، عفونت و التهاب ناحیه‌ی جراحی:

ناحیه‌ی جراحی در این روش به میزان قابل توجهی بزرگ و وسیع است و همین مسئله باعث می‌شود تا افرادی که از این روش استفاده کرده‌اند با مشکلات متعددی همچون: عفونت ناحیه‌ی جراحی و خونریزی‌های مکرر مواجه شوند و این عامل می‌تواند زمینه را برای بروز مشکلاتی مانند التهاب سیستمیک فراهم کند و به همین علت، پزشکان معمولاً پس از این جراحی از داروهای ضد التهاب و آنتی‌بیوتیک‌های وسیع الطیف به منظور کنترل شرایط زخم استفاده می‌کنند تا از وخیم شدن وضعیت افراد جلوگیری نمایند.

طولانی بودن دوره‌ی نقاهت:

طول دوره‌ی نقاهت افراد در ابدومینوپلاستی طولانی و طاقت فرسا می‌باشد و زیباجویان باید به مدت حداقل ۱ ماه از دستورات پزشک خود پیروی نمایند و ممکن است در انجام کار‌های روزمره‌ی خود با مشکلاتی مواجه شوند. با این حال، درصد بهبودی افراد در این جراحی بالاتر از حد انتظار است و زیباجویان در صورت رعایت توصیه‌های پزشکی می‌توانند سریع‌تر به زندگی عادی خود بازگردند.

اسکار‌های ناشی از بخیه:

اگرچه این فرایند زیبایی از نظر بازده در سطح مناسبی قرار دارد و افتادگی پوست ناحیه‌ی شکمی شما را بطور کلی برطرف خواهد کرد ولی اسکار‌های ناشی از این جراحی برای مدتی طولانی بر روی پوست شما باقی خواهند ماند و معمولاً زیباجویان پس از طی کردن این پروسه باید از جراحی‌های ترمیمی برای از بین بردن این اسکار‌ها استفاده کنند.

بی حس شدن پوست و درد‌های مزمن:

همان‌گونه که در قسمت‌های قبلی به آن اشاره کردیم، ابدومینوپلاستی جزو جراحی‌های سنگین در نظر گرفته می‌شود و احتمال وارد شدن آسیب به اعصاب محیطی در این پروسه‌ی زیبایی زیاد است و این حالت می‌تواند مشکلاتی همچون: بی حس شدن پوست به صورت دائمی یا موقت و درد‌های مزمن در ناحیه‌ی شکمی را ایجاد کند. بنابراین، بهتر است که قبل از مراجعه به کلینیک‌های زیبایی در این رابطه عمیقاً فکر کنید تا پس از جراحی دچار پشیمانی نشوید.

آمبولی‌های ریوی و قلبی و افزایش احتمال بروز خون مردگی گسترده در زیر پوست:

احتمال بروز آمبولی‌های ریوی و قلبی در تمامی جراحی‌ها وجود دارد زیرا بیماران پس از عمل معمولاً باید به مدت چند روز در بیمارستان بستری شوند و امکان حرکت کردن را ندارند و این عامل می‌تواند زمینه را برای بروز آمبولی‌های ریوی و قلبی و سکته‌های قلبی و مغزی فراهم کند. از طرفی، گسترده بودن ناحیه جراحی باعث می‌شود تا سیستم‌های التهابی بدن به میزان بیشتری تحریک شوند و این عامل موجب افزایش احتمال تشکیل لخته‌های خونی خواهد شد. در ادامه لازم به ذکر است که خون مردگی و هماتوم از دیگر عوارض ابدومینوپلاستی می‌باشد و می‌تواند زیبایی پوست شما را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد و در صورت بروز این مشکل باید از روش‌های مختلفی برای خارج کردن لخته‌های تشکیل شده در زیر پوست استفاده شود.

معمولاً چه آزمایشاتی قبل از ابدومینوپلاستی تجویز می‌شوند؟

آزمایش‌هایی همچون: CBC، PT، PTT، INR، قند خون و آزمایش ادرار جزو رایج‌ترین تست‌هایی هستند که باید قبل از جراحی ابدومینوپلاستی انجام شوند و پزشک معالج شما از نتایج این آزمایشات برای کاهش ریسک‌های جراحی و تجویز رژیم دارویی مناسب پس از جراحی استفاده خواهد کرد.

مراقبت‌های پس از جراحی ابدومینوپلاستی:

• تا ۴۸ ساعت پس از جراحی بهتر است که از انجام فعالیت‌های فیزیکی پرهیز کنید تا بخیه‌ها دچار بازشدگی نشوند.

• تعویض پانسمان به صورت دو بار در روز به کنترل عفونت‌های پوستی کمک خواهد کرد.

• پزشک معالج شما از داروهای ضد انعقاد، داروهای ضدالتهاب و آنتی بیوتیک‌ها برای کنترل شرایط زخم استفاده خواهد کرد و شما باید این داروها را حداقل به مدت ۱ هفته مصرف کنید.

• از خوابیدن بر روی شکم خود خودداری کنید و تا حد امکان از لمس کردن و یا ماساژ ناحیه جراحی پرهیز نمایید.

• نوشیدن مایعات فراوان و آبمیوه‌های طبیعی را در دستور کار خود قرار دهید.

• به مدت ۱ ماه از گن‌های لاغری برای تقویت اتصال پوست به بافت همبند استفاده کنید.

• مصرف دخانیات قبل و بعد از جراحی می‌تواند زمینه را برای لخته شدن خون و نکروز زخم فراهم کند و شما باید حداقل ۱ ماه قبل و ۱ ماه پس از جراحی از مصرف دخانیات پرهیز کنید.

• از انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگین تا ۱ ماه پس از جراحی خودداری کنید.

• حالت تهوع و احساس خستگی تا ۷۲ ساعت پس از جراحی طبیعی است و در صورت مشاهده شدن این علائم پس از گذشت ۳ روز بهتر است که پزشک معالج خود را در جریان بگذارید.

جراحی ابدومینوپلاستی در کلینیک زیبایی روما

کلینیک زیبایی روما با سالها تجربه در زمینه جراحی های زیبایی از مجرب ترین کادر درمانی بهره مند است. پزشکان متخصص زیبایی با سابقه و تجهیزات پیشرفته کلینیک بهترین عملکرد و نتایج در جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی را برای افراد به همراه دارد. برای جراحی لیفتینگ بازو و خدمات مشاوره تخصصی قبل از عمل با کارشناسان مرکز تماس بگیرید.

لیزر زیبایی چه کاربردی دارد

• اهمیت مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در تهران

بی تردید این که شما بخواهید عمل زیبایی  را انجام دهید، مهمترین مسئله انتخاب یک کلینیک زیبایی معتبر و خاص خواهد بود. زیرا مراجعه به چنین کلینیک های زیبایی میتواند آرامش و اعتماد کافی را برای شما به همراه داشته باشد.

پس بهتر است یکی از بهترین کلینیک زیبایی تهران را برای انجام انتخاب نمایید. زیرا می توانید مطمئن باشید که در این کلینیک با بهترین و با تجربه ترین پزشکان مواجه شده و با کمترین عوارضی، چهره و اندامی زیبا به دست آورید.

کلینیک های زیبایی تهران ممکن است در موارد مختلفی همچون هزینه با یکدیگر رقابت کنند. هرگز به این نکته توجه نداشته باشید که اگر یک مرکز زیبایی از هزینه کمتری برای انجام  برخوردار است، پس می تواند محلی مناسب برای انجام این عمل باشد. بهتر است به این مسائل به شکل ویژه ای دقت نمایید تا با مشکلی مواجه نشوید.

• ارتباط

• در روما کلینیک تمام خدمات توسط تیم حرفه ای و مدرن ترین تجهیزات روز دنیا انجام می شود. و این اطمینان به مراجعین کلینیک داده می شود که در کمترین زمان به نتیجه دلخواه خود خواهند رسید.

مشاوره در تلگرام (برای کارایی این لینک فیلتر شکن باید باز باشد!)

در صورتی که نیاز به مشاوره تخصصی در خصوص زیبایی، عمل جراحی زیبایی و تزریق بوتاکس خط خنده و لیزر زیبایی دارید، می توانید با کلینیک زیبایی روما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره تخصصی رایگان ما بهره مند شوید.

شماره های تماس برای مشاوره رایگان :  ۰۲۱۲۲۲۳۱۴۳۷ _ ۰۹۲۱۵۴۷۲۶۲۹